Luchthaven vertraging

Blog

Over alles wat te maken heeft met vliegen

Wij houden u wekelijks op de hoogte over alles wat te maken heeft met vliegen. Van de beste zomerbestemmingen, tips om te vliegen met kinderen tot aan waar u het beste kunt zitten in een vliegtuig en hoe u het beste een vliegtuig online kunt volgen.

  • Wachtende passagiers op de luchthaven

    Vlucht vertraagd? Aansluitende vlucht wacht niet

    Stel je voor; je hebt een vliegreis met een tussenstop geboekt, dat is vaak goedkoper of het is niet mogelijk om rechtstreeks te vliegen. Wanneer je eerste vlucht een kleine vertraging oploopt zit je in spanning of je je aansluitende vlucht wel haalt. Stewardessen en grondpersoneel stellen passagiers vaak gerust: ‘Het vliegtuig wacht wel’ is een veel gehoorde opmerking. Maar niets is minder waar, het vliegtuig wacht vrijwel nooit.

  • Van der Lans vs. KLM: Europese Hof stelt passagier in gelijk

    Het Europese Hof van Justitie heeft een arrest gewezen in de zaak Van der Lans vs. KLM. De passagier is in het gelijk gesteld. Hiermee oordeelt het Europese Hof van Justitie wederom, zoals ook eerder bepaald in het Wallentin-Hermann arrest, dat een technisch mankement geen buitengewone omstandigheid is en passagiers aanspraak kunnen maken op een financiële compensatie. Top nieuws voor gedupeerde luchtvaartpassagiers!

  • Zwemmen met dolfijnen

    Gezin in de steek gelaten door Lufthansa

    Wij horen dagelijks vele verhalen van gedupeerde passagiers. Soms springt er een situatie uit die wel heel erg vervelend is.
  • Vliegtuigeten: zoveel mensen, zoveel meningen

    We hebben allemaal de vieze verhalen over het eten aan boord van vliegtuigen gehoord, maar is het nou echt allemaal van slechte kwaliteit? Er zijn heel veel websites die recensies van tevreden en teleurgestelde passagiers verzamelen. Wij hebben een kijkje genomen naar wat er zoal gezegd werd over de vijf grootste luchtvaartmaatschappijen en hun geserveerde maaltijden.
  • Vliegverkeer moet uitwijken voor beschermde schildpadden

    In Zakynthos leeft de Caretta-Caretta schildpad. Deze schildpad behoort tot de beschermde diersoorten en dat nemen ze in Zakynthos heel serieus. Zo mag er geen vliegverkeer plaatsvinden tussen 22.00 uur en 7.00 uur ‘s nachts en mag er op sommige plekken op de baai helemaal geen vliegverkeer plaatsvinden tijdens het broedseizoen.
  • Top 10 gemiste aansluitingen

    Helaas missen onze klanten nog wel eens hun aansluitende vlucht, met alle gevolgen van dien.  Van de periode april 2014 tot en met maart 2015 hebben we een overzichtelijk lijstje gemaakt van de vluchten die het vaakst een gemiste aansluiting hebben veroorzaakt.

  • Top 5 ergernissen in het vliegtuig

    Eten dat niet lekker smaakt, geurende medepassagiers, onvriendelijke stewardessen. We kennen ze allemaal, de ergernissen in het vliegtuig. Bij EUclaim hebben we intern een klein onderzoek gehouden wat nou onze  grootste ergernissen zijn tijdens het vliegen. Onze top 5:
  • bagage

    IATA kondigt standaard afmeting handbagage aan

    Op dit moment verschilt de maximale afmeting van handbagage per luchtvaartmaatschappij. Elke airline heeft zijn eigen regels, tot grote ergernis van passagiers. Luchtvaartorganisatie IATA heeft aangekondigd dat hier verandering in komt. Een standaard afmeting voor handbagage van 55x35x20 cm is een feit. Meer dan 250 luchtvaartmaatschappijen werken hier wereldwijd aan mee.

  • KLM neemt leiding in klassement langste vluchtvertraging 2015

    Net een week geleden schreven wij over een Transavia vlucht die meer dan 28 uur vertraagd is uitgevoerd. Dit was de langste vertraging van of naar Nederland in 2015 tot nu toe. KLM is hier vandaag ruim overheen gegaan en neemt de leiding in het klassement met een vertraging van 47 uur en 15 minuten.

  • Transavia vliegtuig

    Transavia laat passagiers 28 uur wachten op vertraagde vlucht

    Vol verwachting stonden passagiers op 8 mei te wachten op het vliegtuig dat hen vanaf de Canarische Eilanden terug naar huis zou brengen. Vlucht HV 698  zou om 01:50 uur in de nacht landen op Schiphol. Helaas ging de reis niet zo soepel als verwacht. Vanwege technische problemen zijn de passagiers uiteindelijk pas op 9 mei 2015 geland om 06:21 uur in de ochtend. De totale vertraging bedraagt 28 uur en 31 minuten. Geen pretje dus!

Vragen? Chat of bel