Tekort aan crew en zieke piloot geen overmacht

We hebben twee vonnissen ontvangen met betrekking tot Easyjet zaken. Inzake de claim voor vluchtnummer U2 2723 van 29 november 2009 was er sprake van vertraging door een zieke piloot.

Stewardessen easyJet

Easyjet geeft aan dat de thuisbasis niet in Milaan is, waardoor er geen vervangend personeel aanwezig was. De piloot moest worden ingevlogen. Volgens de Rechtbank Rotterdam is het niet bewezen dat Easyjet alles in het werk heeft gesteld om de vertraging te vermijden. Een zieke piloot wordt niet gezien als overmacht.

Ook de zaak voor vluchtnummer U2 7002 van 18 februari 2010 is door EUclaim gewonnen. Hier is de vertraging bij Easyjet ontstaan door een technisch mankement en een tekort aan bemanning. Het argument van Easyjet dat het tekort aan bemanning overmacht is, wordt door de Rechtbank Rotterdam ook van tafel geveegd.

Check uw vlucht
Vorig blogartikel
Easyjet kan buitengewone omstandigheid niet bewijzen
Volgende blogartikel
Sneeuw zorgt voor vertragingen Frankfurt
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel