Claim indienen
Hoe dient u een claim in?
Bij EUclaim kunt u eenvoudig een claim indienen voor compensatie bij vertraging, annulering of andere problemen met uw vlucht. Controleer eerst op basis van uw vluchtnummer in onze database of u recht heeft op een vergoeding.
Dankzij onze uitgebreide database met vluchtdata zoals originele en daadwerkelijke vluchttijden, weersomstandigheden en andere relevante factoren, kunnen wij nauwkeurig beoordelen of uw claim kansrijk is.
Heeft u recht op een vergoeding? Dan kunt u meteen verder met het indienen van uw claim en uw gegevens aan ons doorgeven.
Ons team van specialisten gaat direct voor u aan de slag, waarbij u de voortgang eenvoudig kunt volgen via uw persoonlijke dossier. U ziet precies welke stappen wij ondernemen om uw vergoeding te verkrijgen.
Waarom uw claim indienen via EUclaim?
Het indienen van een claim bij EUclaim is snel en eenvoudig, en vergroot de kans op een succesvolle uitbetaling aanzienlijk. Waar luchtvaartmaatschappijen vaak proberen onder hun verplichtingen uit te komen, zorgen wij ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft.
Met onze 17 jaar ervaring en een slagingspercentage van 97% bent u bij EUclaim verzekerd van een betrouwbare partner voor uw claim.
Veel luchtvaartmaatschappijen bieden bovendien geen Nederlandse claimservice aan, waardoor het indienen van een claim vaak ingewikkeld en tijdrovend kan zijn.
Sommige maatschappijen bieden zelfs helemaal geen mogelijkheid om een claim in te dienen. Bij EUclaim zorgen wij ervoor dat deze barrières geen probleem vormen en nemen wij al het werk voor u uit handen, inclusief juridische procedures, zonder extra kosten voor u.
Wat kost het indienen van een claim?
Het indienen van een claim bij EUclaim kost u slechts een paar minuten van uw tijd. Wij werken op basis van no cure, no pay.
Als wij erin slagen om de vergoeding voor u te verkrijgen, vragen wij een fee van 29% van de vergoeding en 33 euro dossierkosten. Als wij geen resultaat behalen, betaalt u niets.
Hieronder ziet u wat u netto overhoudt na aftrek van onze fee:
Wilt u weten waar u recht op heeft? Controleer dit eenvoudig op basis van uw vluchtnummer.
Wat gebeurt er na het indienen van een claim?
Zodra uw claim is ingediend en uw dossier is aangemaakt, gaan wij voor u aan de slag. Wij controleren uw claim en nemen contact op met de luchtvaartmaatschappij.
Als de maatschappij niet direct reageert, herhalen wij het verzoek tot twee keer toe. Indien nodig start onze juridische afdeling een rechtszaak om uw rechten te beschermen. Wij zetten alles op alles om uw vergoeding te verkrijgen.
Hoe lang duurt het voordat u uw geld ontvangt?
De snelheid waarmee u uw vergoeding ontvangt, varieert per luchtvaartmaatschappij en per dossier. Soms kan het geld binnen enkele weken op uw rekening staan, maar in andere gevallen kan het proces maanden of zelfs jaren duren.
Wat de duur ook is, u loopt geen enkel risico en het kost u niets extra. Wij doen al het werk voor u, ongeacht hoe complex het traject wordt.
Dit is wat klanten van EUclaim vinden
Gecontroleerd door Hendrik Noorderhaven
Hendrik Noorderhaven is de CEO van EUclaim. Hij houdt zich al decennia bezig met de rechten van passagiers. Spreekt regelmatig met de media.
Meer over HendrikHulp nodig? Neem contact op
Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!