China Southern Airlines vertraging
Zo krijgt u tot €600 vergoeding
Heb ik recht op compensatie bij een vertraging van China Southern Airlines?
Als uw China Southern Airlines vlucht meer dan drie uur vertraging heeft bij aankomst, kunt u mogelijk aanspraak maken op een compensatie tot €600 per persoon. Dit is bepaald door EU Verordening 261 uit 2004.
China Southern Airlines komt niet uit de EU, maar toch geldt het recht op compensatie ook voor deze luchtvaartmaatschappij. Althans, bij vertrek uit de EU.
Om in aanmerking te komen, moet uw vlucht met China Southern Airlines aan de volgende voorwaarden voldoen:
- De vlucht vertrekt vanuit een EU-land.
- De vertraging bij aankomst is meer dan drie uur.
Maar wat als er wel vertraging is, maar het is niet de schuld van de luchtvaartmaatschappij? Bij overmacht hebben passagiers geen recht op compensatie. Denk hierbij aan slecht weer, natuurrampen of stakingen van luchtverkeersleiders.
Vind mijn China Southern Airlines vlucht
Zoek uw vlucht met China Southern Airlines op in de lijst hieronder. Mocht uw vlucht er niet tussen staan, kunt u ook handmatig zoeken. U heeft tot twee jaar na de vluchtdatum om een claim in te dienen.
Hoeveel geld kan ik krijgen bij een vertraging?
De regels voor compensatie zijn vastgelegd in EU Verordening 261/2004. Als uw vlucht hier aan voldoet, dan heeft u recht op compensatie. De hoogte van de vergoeding hangt af van de afstand van de vlucht en is vastgelegd in de Europese wetgeving.
De maximale hoogte van de vergoeding is €600 per persoon, ongeacht de prijs van uw vliegticket. Deze vergoeding is compensatie voor verloren tijd tijdens een vertraging.
Twijfelt u over de afstand van uw vlucht? Vul hieronder eenvoudig uw vertrek- en aankomstlocaties in om dit te berekenen.
Vergoeding
per persoon
-
€250
Korte afstand
tot 1500 km
Bijv. Amsterdam – Londen
-
€400
Middellange afstand
1500 – 3500 km
Bijv. Amsterdam – Reykjavik
-
€600
Lange afstand
vanaf 3500 km
Bijv. Amsterdam – Beijing
Extra kosten door vertraging China Southern Airlines
Als uw China Southern Airlines vlucht meer dan twee uur vertraagd is, is de maatschappij verplicht om passagiers verzorging te bieden.
Bent u vooraf geïnformeerd en kunt u later vertrekken, dan is deze verzorging misschien minder belangrijk. Maar als u bivoorbeeld al op Schiphol bent, kan de situatie veel stressvoller zijn.
China Southern Airlines moet u voorzien van eten en drinken. Er zijn zelfs situaties denkbaar waarbij een hotelovernachting nodig is. In dit geval moet de airline de accomodatie en de vervoerskosten regelen.
Als deze voorzieningen niet worden aangeboden, kunt u de kosten zelf maken en deze later terugvorderen.
Bewaar altijd uw bonnetjes en zorg dat de uitgaven redelijk blijven. Dit is dus niet het moment om oesters en champagne te bestellen of te verblijven in een vijfsterrenhotel.
Welke kosten kan ik claimen bij een vertraging?
Als uw China Southern Airlines vlucht vertraagd is, kunt u de kosten die u door de vertraging heeft gemaakt, terugvorderen.
Hieronder een overzicht van de kosten die voor vergoeding in aanmerking komen:
- eten en drinken
- hotelovernachtingen
- vervoer
Heeft u kosten moeten maken vanwege de vertraging? Dan kunt u deze terugvragen bij China Southern Airlines. Voor bedragen vanaf €250 kunt u ook via ons een claim indienen.
Dit is wat passagiers van EUclaim vinden
Geschreven door Jerrymie Marcus
Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie.
Meer over JerrymieHulp nodig? Neem contact op
Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!