14467 passagiers hebben EUclaim een score van 4,4 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.
Klachten over een airline?
U had uw vliegreis toch iets anders voorgesteld, maar helaas liep het anders. U wilt daarom graag een klacht indienen tegen de airline. Niet alleen voelt het alsof u onrecht aan is gedaan, ook wilt u graag anderen ervoor behoeden. Begrijpelijk dat u een klacht in wilt dienen!
Klachten over problemen met uw vlucht of bagage?
Een groot deel van de klachten die airlines ontvangen gaan over het vluchtschema of bagage. Wat veel vliegtuigpassagiers niet weten is dat zij bepaalde rechten hebben die ervoor zorgen dat airlines gedwongen worden goed voor haar passagiers te zorgen. Doen zij dat niet, dan moet de airline u financieel tegemoetkomen.
Zo heeft u recht op:
En u heeft recht op een vergoeding die kan oplopen tot € 600,- per persoon als:
- uw vlucht meer dan 3 uur vertraagd is
- uw vlucht korter dan 14 dagen voor vertrek geannuleerd wordt
- u een aansluitende vlucht mist
- u niet meer mee kon omdat uw vlucht overboekt was
- het vluchtschema drastisch wijzigt
Tot slot heeft u ook recht op een vergoeding als uw koffer kwijt is geraakt.
Kortom, voor veel vluchtproblemen bent u gedekt door verschillende rechten. Benieuwd of u met uw vlucht ook recht heeft op een vergoeding?
Wilt u alsnog graag een klacht indienen bij de airline, dan kunt u vaak rechtstreeks op de site van de airline terecht.
Voor enkele airlines hebben we meer informatie voor u over het indienen van een klacht bij deze airline: