air canada
17 juni 2024

Air Canada en Aer Lingus betalen

Payday voor 766 passagiers

Vandaag is het payday bij EUclaim, en dat betekent dat 766 passagiers eindelijk hun compensatie ontvangen voor vertraagde of geannuleerde vluchten. EUclaim heeft opnieuw succes geboekt door compensaties te regelen voor passagiers die in eerste instantie nul op het rekest kregen van de luchtvaartmaatschappijen.

Onder deze groep bevinden zich 99 passagiers die met Air Canada vlogen en 57 passagiers van Aer Lingus.

Wat deze twee maatschappijen gemeen hebben, is hun nationale identiteit die wordt gesymboliseerd door een blad: de Maple Leaf voor Air Canada en de Shamrock voor Aer Lingus.

Ga je binnenkort op reis? Krijg tot €600

Laat geen geld liggen! Deel je vluchtdata van komende zomer vast met ons en krijg een berichtje als je recht hebt op compensatie.

Deel je vluchtnummer

Symboliek van de bladeren

De Maple Leaf van Air Canada en de Shamrock van Aer Lingus zijn niet alleen verwerkt in hun logo’s, maar zijn ook prominent aanwezig in hun call signs. Call signs zijn de unieke roepnamen die piloten en luchtverkeersleiders gebruiken tijdens radiocommunicatie, samen met het vluchtnummer.

Dit zorgt voor duidelijke en effectieve communicatie. Air Canada en Aer Lingus hebben een creatieve benadering gekozen en gebruiken respectievelijk “Maple Leaf” en “Shamrock” als hun call signs.

Luchtvaartmaatschappijen begonnen in de jaren ’30 met het gebruik van call signs. De meeste maatschappijen gebruiken hun naam als call sign. KLM gebruikt “KLM” en RyanAir gebruikt “RyanAir”. 

Flag carriers uit Canada en Ierland

Zowel Air Canada als Aer Lingus zijn flag carriers. Dit betekent dat zij luchtvaartmaatschappijen zijn die eigendom zijn (geweest) van de overheid en vaak de naam van het land dragen, zoals Air India.

In onze ervaring doen Air Canada en Aer Lingus vaak moeilijk als het gaat om het uitbetalen van compensatie. Dit heeft geleid tot veel frustratie bij passagiers die uiteindelijk bij EUclaim terechtkwamen om hun recht te halen.

Passagiers die bij EUclaim aanklopten, kwamen in eerste instantie niet verder met hun verzoeken bij de luchtvaartmaatschappijen zelf. Dankzij onze inspanningen kunnen zij nu hun rechtmatige compensatie ontvangen.

Heb je ook een vertraagde of geannuleerde vlucht gehad? Je kan zomaar recht hebben op compensatie (tot €600). Check hier of jouw vlucht in aanmerking komt

Geschreven door Jerrymie Marcus

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel