beach ibiza

Vliegen naar Ibiza: Acht uur vertraging met Corendon

Heflt van alle passagiers krijgt €400 compensatie

Vandaag is het weer zover: Payday bij EUclaim! Dit is de dag waarop passagiers die een succesvolle claim hebben ingediend, hun welverdiende compensatie ontvangen. Voor 1.014 gedupeerden betekent dit dat hun vergoeding vandaag op hun rekening wordt gestort.

Eén van de bijzondere verhalen die vandaag in de spotlight staat, is die van Corendon-vlucht CND 391 van 3 juni 2019 van Amsterdam naar Ibiza.

Bijna 8 uur vertraging naar Ibiza

Stel je voor: je kijkt maandenlang uit naar je vakantie op Ibiza, pakt je koffers en gaat vol enthousiasme richting het vliegveld. Helaas liep het voor de passagiers van vlucht CND 391 anders.

Ruim 5 jaar geleden arriveerden zij met maar liefst 8 uur vertraging op hun zonnige bestemming. Wat een droomvakantie had moeten zijn, begon met urenlang wachten.

Ga je vliegen? Laat geen geld liggen

Heb je een vlucht op de planning staan? Deel je vluchtnummer met ons, als er vluchtproblemen zijn helpen wij je tot €600 compensatie te claimen.

Ik ga op reis

Waarom Corendon weigerde compensatie te betalen

Na de flinke vertraging besloten veel passagiers een compensatieclaim in te dienen. Helaas weigerde Corendon Dutch Airlines in eerste instantie om deze passagiers te vergoeden.

Het excuus? Het toestel zou getroffen zijn door een blikseminslag, waardoor het niet inzetbaar was voor de vlucht naar Ibiza.

Maar hier hield het verhaal niet op.

Vertraging naar Ibiza: de kantonrechter geeft EUclaim gelijk

In de juridische procedure bleek dat deze blikseminslag 16 uur eerder was ontdekt. Gedurende deze tijd voerde Corendon met hetzelfde toestel nog een andere vlucht uit, waarvoor ze een alternatief vliegtuig hadden geregeld om de vertraging te beperken.

Echter, dit alternatief werd niet ingezet voor vlucht CND 391 naar Ibiza.

De kantonrechter gaf EUclaim gelijk: Corendon Dutch Airlines had onvoldoende maatregelen genomen om de vertraging zo veel mogelijk te beperken. Ze hadden meer kunnen doen om de passagiers sneller op hun bestemming te krijgen.

En dat betekent dat de passagiers van deze vlucht recht hebben op compensatie.

80 passagiers krijgen eindelijk hun compensatie

Vandaag ontvangen 80 passagiers van deze vlucht, bijna de helft van alle reizigers aan boord, hun langverwachte compensatie. Deze passagiers hebben ons weten te vinden en na meer dan 5 jaar wachten krijgen ze eindelijk waar ze recht op hebben.

Wat er met de andere helft van de passagiers is gebeurd, weten we niet precies.

Misschien hebben ze de moed opgegeven of hun claim niet verder doorgezet nadat Corendon in eerste instantie aangaf dat ze nergens recht op hebben.

Dat is jammer, want bij EUclaim kunnen we altijd helpen om de vlucht alsnog te controleren – en dat kost helemaal niets.

Gefeliciteerd aan de passagiers!

Voor de 80 passagiers die vandaag hun compensatie ontvangen: gefeliciteerd! Jullie hebben eindelijk gekregen waar jullie recht op hebben.

En voor de andere passagiers die nog twijfelen: laat je vlucht controleren via EUclaim. Het kost niets en kan je alsnog een mooie vergoeding opleveren.

Dus, als je ooit te maken hebt gehad met een vertraging naar Ibiza, of je nu met Corendon of een andere luchtvaartmaatschappij vloog, controleer dan of je in aanmerking komt voor compensatie. Wij staan voor je klaar!

Geschreven door Jerrymie Marcus

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel