vertraging china southern airlines header

Vertraging bij overstap Guangzhou in China?

Krijg €600 compensatie

Twee keer per maand is het payday bij EUclaim, en vandaag krijgen maar liefst 897 gedupeerden hun vergoeding op hun rekening gestort. Deze passagiers hebben zich bij ons gemeld na een vervelende ervaring met hun vlucht, en wij hebben hen geholpen om de compensatie te krijgen waar ze recht op hebben.

Bij EUclaim behandelen we allerlei soorten claims, van intracontinentale vertragingen tot internationale annuleringen.

Deze keer zoomen we in op een interessante case: een vlucht in juli 2024 naar Guangzhou in China met een vertraging van maar liefst 26 uur!

Al deze passagiers misten hierdoor hun aansluitende vlucht.

Ga je vliegen? Laat geen geld liggen

Heb je een vlucht op de planning staan? Deel je vluchtnummer met ons, als er vluchtproblemen zijn helpen wij je tot €600 compensatie te claimen.

Dit is mijn vluchtnummer

Opkomst van Chinese airlines

Het wordt steeds populairder om met Chinese maatschappijen zoals China Southern Airlines, XiamenAir of Air China naar Azië te vliegen.

Deze luchtvaartmaatschappijen bieden vaak scherpere tarieven dan hun Europese of Arabische concurrenten, wat ze aantrekkelijk maakt voor reizigers die naar bestemmingen als Vietnam, Japan, Thailand, de Filipijnen en Indonesië willen vliegen.

Voor de meeste reizigers is een overstap in China, meestal in Guangzhou, een vast onderdeel van de reis. Maar een tussenstop brengt ook risico’s met zich mee, vooral wanneer de eerste vlucht flinke vertraging oploopt.

Dit was precies het geval voor een groep van 12 passagiers, die met China Southern Airlines vlogen en een behoorlijke tegenslag te verwerken kregen.

26 uur vertraging met China Southern Airlines

Deze 12 passagiers vlogen in juli 2024 vanaf Schiphol met China Southern Airlines naar Azië, maar hun vlucht kwam maar liefst 26 uur later aan in China dan gepland. Door deze lange vertraging misten ze allemaal hun aansluitende vluchten naar bestemmingen zoals Vietnam en Bali.

Je kunt je voorstellen hoe frustrerend het moet zijn geweest om, na zo’n lange vertraging, op een Chinees vliegveld te stranden, helemaal kapot, terwijl je eigenlijk al op je vakantieplek had moeten zijn.

Gelukkig begon deze vlucht in Europa, waardoor de passagiers volgens de Europese verordening recht hebben op compensatie. Omdat deze passagiers zich na hun vertraging bij ons hebben gemeld, hebben wij hun claims in behandeling genomen.

Vandaag ontvangen zij dan ook €600 compensatie per persoon voor de enorme vertraging. Een welverdiende vergoeding na een lange reis vol tegenslagen!

Gouden Week en compensatieregels voor Chinese passagiers

In China begint op 1 oktober de nationale feestdag ter ere van de stichting van de Volksrepubliek China. Dit markeert het begin van de Gouden Week, een periode waarin veel Chinezen vrij zijn en op vakantie gaan, vaak ook naar Europa.

Voor deze Chinese reizigers gelden de Europese compensatieregels echter alleen onder bepaalde voorwaarden.

Als zij naar de EU vliegen met een Europese maatschappij en er sprake is van vertraging of annulering, dan kunnen zij aanspraak maken op compensatie.

Andersom, bij een vertraging of annulering op hun terugvlucht naar huis, maakt het niet uit of het om een Europese of Chinese airline gaat. Bij een vertraging of annulering kunnen wij helpen met de claim voor compensatie. 

Heb jij een vertraging of annulering meegemaakt en denk je recht te hebben op compensatie? Dien dan vandaag nog je claim in bij EUclaim, en wie weet is het binnenkort voor jou ook Payday!

Geschreven door Jerrymie Marcus

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
0 Commentaren
Inline Feedbacks
View all comments
Vragen? Chat of bel