corendon vliegtuig landt op vliegveld bij blauwe lucht en groen grasveld

Hoe is het nu met Corendon naar Curaçao?

Corendon presteert goed op route Amsterdam-Curaçao

Bij EUclaim zijn we normaal gesproken bezig met het beschermen van de rechten van passagiers. Dat betekent dat we vaak kritisch zijn op luchtvaartmaatschappijen en hen aanspreken op vertragingen en annuleringen die slecht zijn voor reizigers.

Maar soms moeten we ook complimenten geven als dat verdiend is. En dat is nu zeker het geval voor Corendon Dutch Airlines.

Succesvolle nieuwe verbinding

Een jaar geleden begon Corendon Dutch Airlines met een nieuwe verbinding tussen Amsterdam en Curaçao. Ze gebruiken hiervoor een gehuurde Airbus A350 en hebben meteen een goede indruk gemaakt.

De cijfers liegen er niet om: in totaal is vlucht CND 599 al 235 keer uitgevoerd,  zonder echt grote vertragingen.

Ga je vliegen? Laat geen geld liggen

Heb je een vlucht op de planning staan? Deel je vluchtnummer met ons, als er vluchtproblemen zijn helpen wij je tot €600 compensatie te claimen.

Dit is mijn vluchtnummer

Indrukwekkende cijfers

Van die 235 vluchten hadden slechts 25 vluchten een vertraging van meer dan 60 minuten. Slechts vijf keer was er een vertraging van meer dan 120 minuten.

De langste vertraging was op 6 juli 2024, toen vlucht CND 599 met 2 uur en 48 minuten vertraging aankwam in Curaçao door heel slecht weer op Schiphol.

Tot deze week heeft Corendon Dutch Airlines nog nooit een vlucht CND 599 hoeven annuleren, wat echt een geweldige prestatie is.

Vergelijking met de concurrentie

In vergelijking met de concurrentie doet Corendon het erg goed. Op dezelfde route naar Curaçao had TUI vorig jaar vier keer een vertraging van meer dan drie uur. KLM had deze vertraging één keer.

Dit laat zien dat Corendon zich onderscheidt als een betrouwbare keuze voor passagiers die naar Curaçao willen.

Met deze prestaties laat Corendon zien dat ze niet alleen aandacht hebben voor een goede vlucht, maar ook voor het op tijd en betrouwbaar vervoeren van hun passagiers.

Dat is iets waar de luchtvaartmaatschappij én de reizigers trots op mogen zijn.

Geschreven door Jerrymie Marcus

Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie.

Meer over Jerrymie
Subscribe
Laat het mij weten wanneer er
1 Commentaar
Nieuwste
Oudste most voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anne van Dijk
12 dagen geleden

Op 5 november is de vlucht vanaf Curaçao naar schiphol geannuleerd.

Informatie van Corendon was niet naar behoren.
Pas op 7 november is de vervangende vlucht uitgevoerd, echter ook met de nodige miscommunicatie en alsnog later vertrokken dan gepland.

Een piloot die omroept binnen enkele minuten vertrekken we en dan 45 later nog staan te wachten zonder aanvullende geïnformeerd te zijn.

Claim heb ik bij Euclaim ingediend.

Uw informatie pagina is m.i. dus incompleet en niet juist(meer)

Vragen? Chat of bel