Transavia moet betalen na OV-staking
Het is payday voor 830 gedupeerde passagiers
Vandaag krijgen 830 passagiers compensatie uitbetaald. Zij hebben te maken gehad met flinke vertragingen of vluchtannuleringen.
Een deel van deze passagiers werd benadeeld door Transavia. Op verzoek van Schiphol annuleerde Transavia een aantal vluchten, er was namelijk een staking in het OV en Schiphol probeerde zo de chaos te beperken.
Maar sommige passagiers moesten 46 uur wachten op hun volgende vlucht, dat vinden wij alles behalve redelijk.
-
Ga je binnenkort op reis? Krijg tot €600
Laat geen geld liggen! Deel je vluchtdata alvast met ons. Als je vlucht vertraagd of geannuleerd wordt en je recht hebt op compensatie, dan helpen wij je meteen!Deel je vluchtnummer
Land op z’n kop door staking in het OV
Op 28 mei 2019 was Nederland getuige van een landelijke staking in het openbaar vervoer. Deze staking, gericht tegen de verhoging van de pensioenleeftijd, had een grote impact op het treinverkeer en het stadsvervoer in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.
Als gevolg van deze actie kondigden vakbonden een 24-uurs staking aan, waardoor het openbaar vervoer in grote delen van het land stil kwam te liggen.
Minder vluchten om chaos te voorkomen
Deze staking had niet alleen gevolgen voor de dagelijkse OV-reiziger, maar ook voor de luchtvaart. Schiphol zag zich genoodzaakt luchtvaartmaatschappijen te vragen hun vluchten te verminderen vanwege de verwachte chaos.
Transavia, een van deze maatschappijen, annuleerde twee rotaties: één naar Verona en één naar Porto. Dat zijn dus vier vluchten vol passagiers.
Hoewel het besluit van Transavia op het eerste gezicht begrijpelijk lijkt, roept het vragen op over de verplichtingen van luchtvaartmaatschappijen ten opzichte van hun passagiers.
Overlast beperken
Het hof heeft bepaald dat een vertraging van meer dan een dag over het algemeen niet redelijk is.
Juridische stappen
Het negeren van het Arrest van het Europese Hof en het afwijzen van compensatieverzoeken heeft ons overtuigd om juridische stappen te nemen. En met succes, vandaag krijgen honderden passagiers geld gestort.
Geschreven door Jerrymie Marcus
Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie.
Meer over Jerrymie