EUclaim houdt vliegtuig aan de grond, passagiers krijgen geld
Vandaag is het payday voor 1383 passagiers
Vandaag is het zover: Payday bij EUclaim! 1383 gedupeerde passagiers zien vandaag eindelijk hun compensatie op hun rekening verschijnen. En daar is een flinke dosis doorzettingsvermogen voor nodig geweest.
We willen stil staan bij een actie van vorige maand, deze illustreert hoe ver wij gaan voor gedupeerde passagiers.
Vliegtuig aan ketting gelegd op Schiphol
Op 25 oktober stond EUclaim letterlijk met luchtvaartmaatschappij TAROM in de frontlinie. We hebben het vliegtuig van de Roemeense luchtvaartmaatschappij op Schiphol aan de ketting gelegd vanwege het herhaaldelijk negeren van gerechtelijke uitspraken.
Dit betekende dat vlucht RO362 van Schiphol naar Boekarest die dag niet kon vertrekken. We stapten samen met de deurwaarder het vliegtuig in om meer dan 7.000 liter kerosine van TAROM in beslag te nemen.
Geen kerosine, geen take-off. Een statement dat niet te negeren viel, en dat heeft gewerkt.
Ga je vliegen? Laat geen geld liggen
Heb je een vlucht op de planning staan? Deel je vluchtnummer met ons, als er vluchtproblemen zijn helpen wij je tot €600 compensatie te claimen.
Dit is mijn vluchtnummerBinnen 40 minuten na onze actie kwam de bevestiging: TAROM betaalde het volledige bedrag aan compensatie en kosten die voortvloeiden uit juridische procedures. Geen woorden, maar daden.
En vandaag is het payday voor veel gedupeerde passagiers die al die jaren nog geld moesten krijgen van TAROM. Ze krijgen eindelijk hun welverdiende compensatie op hun bankrekening gestort.
Doorbijten om recht te halen
Dit was geen snelle overwinning. De claims die nu worden uitbetaald, gaan terug tot 2015, 2017 en 2019. EUclaim heeft jarenlang brieven gestuurd, de rechtbank erbij gehaald en zelfs beloftes van TAROM ontvangen die nooit zijn nagekomen.
Tot we besloten dat genoeg echt genoeg was.
Die beslaglegging op 25 oktober was de climax van jaren vol geduld en doorzettingsvermogen. Soms moet je doorbijten om rechtvaardigheid te krijgen, en dat is precies wat we hebben gedaan.
Goed contact met TAROM
Het resultaat? Inmiddels hebben we goed contact met TAROM en lossen we onze zaken nu op zonder tussenkomst van de rechter. We hebben laten zien dat we serieus zijn en dat passagiersrechten niet genegeerd mogen worden.
Voor alle passagiers geldt: ondanks onze verregaande maatregelen blijft het no cure, no pay. Alle juridische- en deurwaarderskosten zijn inbegrepen bij de kosten.
Er is geen claimbedrijf ter wereld dat zo ver gaat als wij.
Geschreven door Jerrymie Marcus
Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie.
Meer over Jerrymie