Veel langdurige vertragingen bij TUI
TUI passagiers die gisteren tussen Amsterdam en Kreta vlogen hebben te maken gehad met een vertraging van meer dan negen uur! OR230 vanuit Amsterdam kwam in Kreta met ruim negen uur vertraging aan waardoor ook de vlucht terug, de OR231, deze vertraging voorzette.
Meer passagiers van vakantiecharter TUI kregen met een fikse vertraging te maken. De vlucht OR1627 van Amsterdam naar Malaga gisteren liep zelfs 14(!) uur vertraging op.
Vertragingen zetten vandaag door
Omdat TUI een beperkt aantal toestellen heeft kunnen we spreken van een ‘domino effect’ op andere vluchten. De rotatie tussen Amsterdam en Las Palmas start vandaag al met ruim 4 uur vertraging.
Datum | Vlucht | Van – naar | Aantal uur vertraagd |
28-8-2017 | OR230 | Amsterdam – Kreta | 9 uur |
28-8-2017 | OR231 | Kreta – Amsterdam | 9 uur |
28-8-2017 | OR1627 | Amsterdam – Malaga | 14 uur |
29-8-2017 | OR633 | Amsterdam – Las Palmas | 4 uur |
29-8-2017 | OR634 | Las Palmas – Amsterdam | 4 uur |
Alle passagiers van de bovengenoemde vluchten hebben recht op een vergoeding van €400 per persoon!
Wij zaten op de vlucht 1627 naar malaga, we hebben al klacht ingedient bij Tui via ons reisbureau, ze gaven aan dat we digitaal een invulfornulier zullen ontvangen over hoe of wat verder. Maar dit kon nog wel even duren, heb ook nog niks ontvangen..
Moeten we verder nog wat doen om ons geld terug te krijgen of eerst afwachten op tui?
Beste mevrouw Reuvekamp,
Heel vervelend dat er vertraging was. Je kunt er voor kiezen om de reactie van TUI af te wachten. Mochten zij het verzoek op vergoeding afwijzen en op basis van onze data vinden wij dat je wel recht hebt, dan kun je het daarna via ons doen. Als je het gelijk via ons wilt doen moet je de claim bij TUI eerst intrekken.
Als je een vluchtdatum voor mij hebt kan ik sowieso checken of je recht hebt op een vergoeding.
~Kelsie
Okee dan wachten we eerst TUI zelf af. Ik heb daar inmiddels de klacht ingedient en zal even afwachten waarmee ze komen.
Heb zelf op jullie site al mijn vluchtnummer etc ingevuld en we komen in aanmerking voor een claim van €400 p.p
Belachelijk wij hadden 10u vertraging.
Kregen voedselbonnen die niet ingeleverd konden vanwege pinstoring en autoverhuurbedrijf op kreta-heraklion was na aankomst gesloten waardoor er geen auto was en we met de taxi moesten kosten, 91,- euro. Volgende dag weer met taxi naar luchthaven om huurauto op te halen. Weer 91,_ euro.
Jeetje wat vervelend! De extra gemaakte kosten bij een lange vertraging zoals eten en taxikosten kun je declareren bij de vliegtuigmaatschappij! Mocht je er niet uitkomen neem dan gerust contact met ons op. ~Jasmijn