Is uw vlucht met Condor Flugdienst geannuleerd?
Wat als mijn vlucht geannuleerd is door Condor?
Als Condor of een tussenpartij u bericht heeft dat uw vlucht geannuleerd is, dan moeten de airline u een alternatieve vlucht bieden. Dit alternatief hoeft niet per se met Condor te zijn, en kan worden uitgevoerd door een andere luchtvaartmaatschappij.
Gaat u niet akkoord met dit alternatief, dan krijgt u het geld van uw ticket terug. Dit moet binnen zeven dagen worden overgemaakt.
U kunt er voor kiezen om zelf een alternatief ticket te boeken bij Condor of een andere luchtvaartmaatschappij. Als de kosten redelijk en in verhouding zijn, moet Condor de eventuele meerprijs van het nieuwe ticket vergoeden.
Als de annulering niet het gevolg is van een buitengewone omstandigheid, dan heeft u ook recht op compensatie. Deze vergoeding kan oplopen tot €600 per persoon.
Eten, drinken en overnachting
Als Condor uw vlucht annuleert, dan hebben zij de plicht om voor u te zorgen als dat nodig is. Dit is natuurlijk niet altijd van toepassing. Als u een paar dagen voor vertrek thuis bent en een mailtje ontvangt met de annulering, dan is zorg niet nodig.
Maar stel dat u al op het vliegveld bent en daar pas te horen krijgt dat uw vlucht niet doorgaat? Of als u in het buitenland bent en u wilt graag naar huis.
In zulke gevallen moet Condor voor u zorgen, dit houdt in:
- Eten en drinken: als u langer dan twee uur moet wachten op uw volgende vlucht, dan krijgt u eten en drinken, of een bon om dit zelf te halen.
- Is uw overnachting op de bestemming door de annulering van uw vlucht onvermijdelijk verlengd met één of meer nachten? Dan moet Condor zolang het nodig is een hotelkamer regelen voor u, inclusief vervoer van en naar de luchthaven.
Er zijn omstandigheden te bedenken waar Condor niet kan voldoen aan deze zorgplicht. Betaal dan alles zelf, want dit kunt u achteraf declareren. Onze tip: bewaar de bonnetjes.
-
Heeft Condor uw vlucht geannuleerd?
Waar wacht u nog op? Dien zo snel mogelijk een claim in om tot €600 compensatie te krijgen. Dat kan al binnen 3 minuten.Claim indienen
Geannuleerde vluchten Condor vandaag
Heeft u bericht gekregen dat de vlucht van vandaag niet doorgaat? Als u al op het vliegveld bent kunt ook naar de servicedesk gaan van Condor, of contact opnemen met de klantenservice.
Benieuwd of u een claim in kunt dienen? EUclaim heeft het eerste uitzoekwerk al voor u gedaan. In onze database verzamelen wij gedetailleerde vlucht, weer- en nieuwsgegevens. Daarmee kunnen we u direct aangeven of u een claim in kunt dienen voor uw geannuleerde Condor vlucht.
Zoek uw vlucht in de lijst hieronder. Staat die er niet tussen? De lijst is slechts een selectie.
Wanneer heb ik recht op compensatie?
U heeft recht op compensatie als Condor u niet tijdig heeft geinformeerd over de annulering.
Wanneer heeft Condor u geïnformeerd over de annulering?
- Meer dan 2 weken voor vertrek: Geen recht op vergoeding.
- Tussen 14 en 7 dagen voor vertrek:
- Vlucht meer dan 2 uur eerder vertrokken of met 4 uur later aangekomen: Recht op vergoeding.
- Anders: Geen recht op vergoeding.
- 7 dagen of korter voor vertrek:
- Vlucht meer dan 1 uur eerder vertrokken of meer dan 2 uur later aangekomen: Recht op vergoeding.
- Anders: Geen recht op vergoeding.
Het recht op compensatie is bepaald door de EU en staat vastgelegd in Verordening 261. Hierin staat dat als uw vlucht geannuleerd is door Condor, en voldoet aan bovenstaande voorwaarden, u recht heeft op compensatie.
De uitzondering is als Condor niets kan doen aan de annulering, dan is er sprake van overmacht.
Geen recht op een vergoeding
Als Condor de vlucht heeft moeten annuleren vanwege een buitengewone omstandigheid, dan heeft u geen recht op een financiële compensatie.
Buitengewone omstandigheden zijn bijvoorbeeld:
- Slechte weersomstandigheden
- Staking grondpersoneel
- Onveilige situaties
Let op: als uw vlucht geannuleerd wordt door een buitengewone omstandigheid vervalt uw recht op compensatie, maar de airline heeft nog steeds een zorgplicht.
Welke vergoeding moet Condor mij betalen
De hoogte van de compensatie hangt af van de afstand van de vlucht. Dit staat los van uw ticketprijs. Dit betekent dat de vergoeding dus zomaar hogerkan zijn dan wat u voor het ticket betaald heeft.
Vergoeding
per persoon
-
€250
Korte afstand
tot 1500 km
Bijv. Amsterdam – Berlijn
-
€400
Middellange afstand
1500 – 3500 km
Bijv. Amsterdam – Marrakesh
-
€600
Lange afstand
vanaf 3500 km
Bijv. Amsterdam – Singapore
Geld terug bij annulering Condor
U heeft recht om het geld terug te krijgen van uw ticket als Condor uw vlucht annuleert. Bij een annulering is Condor verplicht om u de keuze te bieden tussen geld terug of een vervangende vlucht.
Heeft u kosten gemaakt door de annulering? Denk aan eten, drinken en een overnachting? Vanaf €250 kunnen wij u helpen dit terug te krijgen. Claim hier uw extra gemaakte kosten.
Dit is wat klanten van EUclaim vinden
Geschreven door Lisanne Verbeek
Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers.
Meer over LisanneHulp nodig? Neem contact op
Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!