easyJet vlucht geannuleerd?
Een annulering van easyJet kan u tot €600 opleveren
Annulering easyJet, wat nu?
Is uw vlucht met easyJet geannuleerd? Wilt u weten of u recht heeft op een vergoeding? Geen probleem, EUclaim helpt u verder!
Bekijk snel of uw geannuleerde easyJet vlucht in de lijst onderaan deze pagina staat. Heeft u recht op een vergoeding? Dien dan een claim in voor uw easyJet-vlucht.
Uw rechten bij een geannuleerde easyJet vlucht
Het komt regelmatig voor dat vliegtuigmaatschappijen zoals easyJet vluchten annuleren. Waar u in deze situatie recht op heeft, is vastgelegd in Verordening 261/2004.
Uw vlucht valt onder Verordening 261/2004 wanneer uw vlucht start in een EU-land of wanneer u vertrekt vanuit een EU-land, maar vliegt met een Europese vliegtuigmaatschappij. easyJet is een Europese vliegtuigmaatschappij, dus uw vlucht valt onder de Europese wetgeving.
Is uw easyJet (EZY/U2/EJU) vlucht geannuleerd? Dan is het van belang wanneer u geïnformeerd bent over de annulering van uw vlucht:
- Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op een vergoeding
- Bent u tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 2 uur eerder vertrokken of met 4 uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
- Bent u 7 dagen of korter voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan 1 uur eerder vertrokken of meer dan 2 uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
Waar heeft u recht op bij een geannuleerde vlucht van easyJet?
Wanneer uw easyJet vlucht geannuleerd is en u niet op tijd bent geïnformeerd heeft u recht op een vergoeding, oftwel compensatie. De hoogte van het bedrag wordt bepaald op basis van de afstand van de vlucht:
Hoogte vergoeding
per persoon
-
€250
Korte afstand
tot 1500 km
Bijv: Amsterdam – Barcelona
-
€400
Middellange afstand
1500 – 3500 km
Bijv: Amsterdam – Marrakesh
-
€600
Lange afstand
vanaf 3500 km
Bijv: Amsterdam – Singapore
Een buitengewone omstandigheid bij geannuleerde vlucht
Het kan voorkomen dat easyJet een vlucht heeft geannuleerd wegens een buitengewone omstandigheid. U kunt hierbij denken aan stakingen van luchtverkeersleiders, slecht weer, terrorisme of extreme natuurverschijnselen. In deze situaties is er sprake van overmacht voor de vliegtuigmaatschappijen. Volgens Verordening 261/2004 heeft u dan geen recht op een vergoeding.
Lijst met recent geannuleerde easyJet vluchten
Benieuwd of u een claim in kunt dienen? EUclaim heeft het eerste uitzoekwerk al voor u gedaan.
De actuele lijst met probleemvluchten van easyJet (EZY/U2/EJU) is samengesteld op basis van de door ons ontwikkelde database. In onze database verzamelen wij gedetailleerde vlucht, weer- en nieuwsgegevens. Daarmee kunnen we u direct aangeven of u een claim in kunt dienen voor uw vlucht.
De vluchten die recentelijk problemen hebben ervaren én die aan de voorwaarden voldoen om aanspraak te maken op een vergoedingen, hebben we voor u op een rijtje gezet.
Dit is wat easyJet-passagiers zeggen over EUclaim
Geschreven door Lisanne Verbeek
Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers.
Meer over LisanneHulp nodig? Neem contact op
Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!