Is uw vlucht met Transavia geannuleerd?
Wat als mijn vlucht geannuleerd is door Transavia?
Als uw vlucht geannuleerd is door Transavia moeten zij een andere vlucht bieden. Gaat u niet akkoord met dit alternatief, dan krijgt u het geld van uw ticket terug. Dit moet binnen zeven dagen worden overgemaakt.
U kunt er ook voor kiezen om vervolgens zelf een ticket te boeken bij Transavia of een andere luchtvaartmaatschappij. Als de kosten redelijk en in verhouding zijn, moet Transavia de eventuele meerprijs van het nieuwe ticket vergoeden.
Als de annulering niet het gevolg is van een buitengewone omstandigheid, dan heeft u ook recht op compensatie. Deze vergoeding kan oplopen tot €600 per persoon.
Maar u heeft recht op meer:
Als Transavia uw vlucht annuleert, dan hebben zij de plicht om voor u te zorgen als dat nodig is. Dit is natuurlijk niet altijd van toepassing. Als u een paar dagen voor vertrek thuis bent en een mailtje ontvangt met de annulering, dan is zorg niet nodig.
Maar dit is anders als u op het vliegveld bent en op het laatste moment bericht krijgt dat Transavia uw vlucht heeft geannuleerd. Of dat u in het buitenland bent. In dat geval moet Transavia voor u zorgen, dit houdt in:
- Eten en drinken: als u langer dan twee uur moet wachten op uw volgende vlucht, dan krijgt u eten en drinken, of een bon om dit zelf te halen.
- Is uw overnachting op de bestemming door de annulering van uw vlucht onvermijdelijk verlengd met één of meer nachten? Dan moet Transavia zolang het nodig is een hotelkamer regelen voor u, inclusief vervoer van en naar de luchthaven.
Er zijn omstandigheden te bedenken waar Transavia niet kan voldoen aan deze zorgplicht. Onze tip: betaal dan alles zelf en bewaar de bonnetjes. Deze kunt u achteraf declareren.
-
Heeft Transavia uw vlucht geannuleerd?
Waar wacht u nog op? Dien zo snel mogelijk een claim in om tot €600 compensatie te krijgen. Dat kan al binnen 3 minuten.Claim indienen
Geannuleerde vluchten Transavia vandaag
Heeft u bericht gekregen dat de vlucht van vandaag niet doorgaat? Check de status van uw Transavia vlucht hier. Als u al op het vliegveld bent kunt ook naar de servicedesk gaan van Transavia, of contact opnemen met de klantenservice.
Benieuwd of u een claim in kunt dienen? EUclaim heeft het eerste uitzoekwerk al voor u gedaan. In onze database verzamelen wij gedetailleerde vlucht, weer- en nieuwsgegevens. Daarmee kunnen we u direct aangeven of u een claim in kunt dienen voor uw geannuleerde Transavia vlucht.
Wanneer heb ik recht op compensatie?
U heeft recht op compensatie als Transavia u niet tijdig heeft geinformeerd over de annulering.
Wanneer heeft Transavia u geïnformeerd over de annulering?
- Meer dan 2 weken voor vertrek: Geen recht op vergoeding.
- Tussen 14 en 7 dagen voor vertrek:
- Vlucht meer dan 2 uur eerder vertrokken of met 4 uur later aangekomen: Recht op vergoeding.
- Anders: Geen recht op vergoeding.
- 7 dagen of korter voor vertrek:
- Vlucht meer dan 1 uur eerder vertrokken of meer dan 2 uur later aangekomen: Recht op vergoeding.
- Anders: Geen recht op vergoeding.
Het recht op compensatie is bepaald door de EU en staat vastgelegd in Verordening 261. Hierin staat dat als uw vlucht geannuleerd is door Transavia, en voldoet aan bovenstaande voorwaarden, u recht heeft op compensatie.
De uitzondering is als Transavia niets kan doen aan de annulering, dan is er sprake van overmacht.
Geen recht op een vergoeding
Als Transavia de vlucht heeft moeten annuleren vanwege een buitengewone omstandigheid, dan heeft u geen recht op een financiële compensatie.
Buitengewone omstandigheden zijn bijvoorbeeld:
- Slechte weersomstandigheden
- Staking grondpersoneel
- Onveilige situaties
Let op: als uw vlucht geannuleerd wordt door een buitengewone omstandigheid vervalt uw recht op compensatie, maar de airline heeft nog steeds een zorgplicht.
Welke vergoeding moet Transavia mij betalen
De hoogte van de compensatie hangt af van de afstand van de vlucht. Dit staat los van uw ticketprijs. De vergoeding kan dus zomaar hoger zijn dan wat u voor het ticket betaald heeft.
Vergoeding
per persoon
-
€250
Korte afstand
tot 1500 km
Bijv. Amsterdam – Barcelona
-
€400
Middellange afstand
1500 – 3500 km
Bijv. Amsterdam – Marrakesh
-
€600
Lange afstand
vanaf 3500 km
Bijv. Amsterdam – Singapore
Geld terug bij annulering Transavia
U heeft recht om het geld terug te krijgen van uw ticket als Transavia uw vlucht annuleert. Bij een annulering is Transavia verplicht om u de keuze te bieden tussen geld terug of een vervangende vlucht.
Heeft u kosten gemaakt door de annulering? Denk aan eten, drinken en een overnachting? Vanaf €250 kunnen wij u helpen dit terug te krijgen. Claim hier uw extra gemaakte kosten.
Dit is wat klanten van EUclaim vinden
Geschreven door Jerrymie Marcus
Jerrymie Marcus kwam door een vertraging van 4 uur in aanraking met EUclaim. Via EUclaim kreeg de marketeer 600 euro compensatie.
Meer over JerrymieHulp nodig? Neem contact op
Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!