Vrouw wachtend op luchthaven op vertraagde vlucht

Welke vluchten zijn geannuleerd?

Overzicht recent geannuleerde vluchten

Welke vluchten zijn geannuleerd? Bekijk de recent geannuleerde vluchten en controleer direct of u recht heeft op een vergoeding tot wel €600 per persoon.
Check uw vlucht hier

786.464 tevreden passagiers

Vind hier welke vluchten zijn geannuleerd waarmee u recht heeft op een vergoeding

Is uw vlucht geannuleerd en wilt u weten of u recht heeft op een vergoeding? Bekijk dan snel of uw vluchtgegevens in onderstaande lijst staan, of vind uw vlucht door de zoeken op de desbetreffende vliegtuigmaatschappij of vliegveld.

De actuele lijst met geannuleerde vluchten is samengesteld op basis van de unieke database van Lennoc Flight Intelligence. Deze database zorgt ervoor dat wij in juridische procedures sterk staan, waardoor u bij EUclaim een slagingspercentage van 97% heeft om uw vergoeding te krijgen.

Uw rechten als passagier bij een geannuleerde vlucht

Naast dat u mogelijk recht heeft op een vergoeding voor het tijdsverlies wanneer u vlucht is geannuleerd, heeft u als passagier nog meer rechten op basis van Verordening 261/2004. Zo moet de vliegtuigmaatschappij u een alternatieve vlucht aanbieden. Op het moment dat de nieuwe vlucht niet toereikend is voor u, dan kunt u afzien van de vlucht en ontvangt u de ticketprijs terug. Vindt u zelf een beter alternatief naar uw eindbestemming en is deze duurder dan de origineel geboekte vlucht? Dan moet de vliegtuigmaatschappij mogelijk ook de meerprijs aan u vergoeden.

Vergoeding bij geannuleerde vluchten

Wanneer uw vlucht kort voor vertrek is geannuleerd en u met vertraging aankwam op uw eindbestemming, heeft u mogelijk recht op een vergoeding. In Europa worden de rechten van passagiers beschermd met Verordening 261/2004. Hierin staat dat passagiers moeten voldoen aan de volgende punten om onder Verordening 261/2004 te vallen:

  • De vlucht moet vertrekken vanuit de EU of van buiten de EU naar de EU vliegen, en uitgevoerd zijn door een Europese vliegtuigmaatschappij
  • De vertraging van de vlucht mag niet ontstaan zijn door een buitengewone omstandigheid

Bij een vluchtannulering is het verder van belang wanneer u bent geïnformeerd over de annulering van uw vlucht. Het tijdsbestek bepaalt of u in aanmerking komt voor een vergoeding, oftwel compensatie.

  • Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op een vergoeding
  • Bent u tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan twee uur eerder vertrokken of vier uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
  • Bent u 7 dagen of korter voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan één uur eerder vertrokken of meer dan twee uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
Heb jij een vlucht geboekt? Je hebt altijd kans dat deze niet volgens plan verloopt. Geef je vluchtnummer en -datum door, dan houden wij voor je bij of jij in aanmerking komt voor een vergoeding. Kun je claimen? Dan ontvang je van ons een bericht.

Hoogte vergoeding bij annuleringen vluchten

De hoogte van de vergoeding voor het tijdsverlies bij een geannuleerde vlucht is vastgelegd in Verordening 261/2004. Deze vergoeding kan oplopen tot maximaal €600 per persoon en wordt bepaald op basis van de afstand van de vlucht. 

Vergoeding
per persoon

  • flight

    €250

    Korte afstand

    tot 1500 km

    Bijv. Amsterdam – Barcelona

  • flight

    €400

    Middellange afstand

    1500 – 3500 km

    Bijv. Amsterdam – Marrakesh

  • flight

    €600

    Lange afstand

    vanaf 3500 km

    Bijv. Amsterdam – Singapore

Geannuleerde vluchten per vliegtuigmaatschappij of vliegveld

Het is mogelijk om de lijst met recente vertraagde en geannuleerde vluchten specifieker te maken op basis van een gekozen vliegtuigmaatschappij of vliegveld. Kies voor de vliegtuigmaatschappij waarmee u zou vliegen of het vertrek- of aankomstvliegveld van uw geannuleerde vlucht. Staat uw vlucht er niet bij? Vul dan uw vluchtgegevens in onze calculator in en wij geven u binnen enkele minuten advies over uw rechten.

Welke vluchten zijn geannuleerd, per airline of per vliegveld

Geannuleerde vluchten van verschillende airlines

Toon alle airlines Verberg alle airlines

Dit is wat klanten zeggen over EUclaim

Geschreven door Lisanne Verbeek

Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers.

Meer over Lisanne

Hulp nodig? Neem contact op

Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!

Vragen? Chat of bel