Welke vluchten zijn geannuleerd?
Overzicht recent geannuleerde vluchten
Vind hier welke vluchten zijn geannuleerd waarmee u recht heeft op een vergoeding
Is uw vlucht geannuleerd en wilt u weten of u recht heeft op een vergoeding? Bekijk dan snel of uw vluchtgegevens in onderstaande lijst staan, of vind uw vlucht door de zoeken op de desbetreffende vliegtuigmaatschappij of vliegveld.
De actuele lijst met geannuleerde vluchten is samengesteld op basis van de unieke database van Lennoc Flight Intelligence. Deze database zorgt ervoor dat wij in juridische procedures sterk staan, waardoor u bij EUclaim een slagingspercentage van 97% heeft om uw vergoeding te krijgen.
Uw rechten als passagier bij een geannuleerde vlucht
Naast dat u mogelijk recht heeft op een vergoeding voor het tijdsverlies wanneer u vlucht is geannuleerd, heeft u als passagier nog meer rechten op basis van Verordening 261/2004. Zo moet de vliegtuigmaatschappij u een alternatieve vlucht aanbieden. Op het moment dat de nieuwe vlucht niet toereikend is voor u, dan kunt u afzien van de vlucht en ontvangt u de ticketprijs terug. Vindt u zelf een beter alternatief naar uw eindbestemming en is deze duurder dan de origineel geboekte vlucht? Dan moet de vliegtuigmaatschappij mogelijk ook de meerprijs aan u vergoeden.
Vergoeding bij geannuleerde vluchten
Wanneer uw vlucht kort voor vertrek is geannuleerd en u met vertraging aankwam op uw eindbestemming, heeft u mogelijk recht op een vergoeding. In Europa worden de rechten van passagiers beschermd met Verordening 261/2004. Hierin staat dat passagiers moeten voldoen aan de volgende punten om onder Verordening 261/2004 te vallen:
- De vlucht moet vertrekken vanuit de EU of van buiten de EU naar de EU vliegen, en uitgevoerd zijn door een Europese vliegtuigmaatschappij
- De vertraging van de vlucht mag niet ontstaan zijn door een buitengewone omstandigheid
Bij een vluchtannulering is het verder van belang wanneer u bent geïnformeerd over de annulering van uw vlucht. Het tijdsbestek bepaalt of u in aanmerking komt voor een vergoeding, oftwel compensatie.
- Bent u meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heeft u geen recht op een vergoeding
- Bent u tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan twee uur eerder vertrokken of vier uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
- Bent u 7 dagen of korter voor vertrek geïnformeerd en bent u meer dan één uur eerder vertrokken of meer dan twee uur later aangekomen, dan heeft u recht op een vergoeding
Hoogte vergoeding bij annuleringen vluchten
De hoogte van de vergoeding voor het tijdsverlies bij een geannuleerde vlucht is vastgelegd in Verordening 261/2004. Deze vergoeding kan oplopen tot maximaal €600 per persoon en wordt bepaald op basis van de afstand van de vlucht.
Vergoeding
per persoon
-
€250
Korte afstand
tot 1500 km
Bijv. Amsterdam – Barcelona
-
€400
Middellange afstand
1500 – 3500 km
Bijv. Amsterdam – Marrakesh
-
€600
Lange afstand
vanaf 3500 km
Bijv. Amsterdam – Singapore
Geannuleerde vluchten per vliegtuigmaatschappij of vliegveld
Het is mogelijk om de lijst met recente vertraagde en geannuleerde vluchten specifieker te maken op basis van een gekozen vliegtuigmaatschappij of vliegveld. Kies voor de vliegtuigmaatschappij waarmee u zou vliegen of het vertrek- of aankomstvliegveld van uw geannuleerde vlucht. Staat uw vlucht er niet bij? Vul dan uw vluchtgegevens in onze calculator in en wij geven u binnen enkele minuten advies over uw rechten.
Welke vluchten zijn geannuleerd, per airline of per vliegveld
Dit is wat klanten zeggen over EUclaim
Geschreven door Lisanne Verbeek
Marketingmanager Lisanne Verbeek heeft passie voor marketing en campers. Nu vecht ze voor de rechten van passagiers.
Meer over LisanneHulp nodig? Neem contact op
Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!