Luchthaven vertraging

Zo werkt het

Dien bij ons een claim in en wij gaan voor u aan de slag

Sinds 2007 zorgen wij ervoor dat gedupeerde vliegtuigpassagiers krijgen waar ze recht op hebben. Wij helpen u als u vertraagdgeannuleerd, omgeboekt of geweigerd bent op uw vlucht. Wij hebben al 786.386 passagiers geholpen bij het krijgen van een vergoeding.

Dient u bij ons een claimaanvraag in, dan gaan wij direct voor u aan de slag. Graag geven wij meer inzicht in wat er met uw claimaanvraag bij ons gebeurt.

In tien stappen naar een vergoeding:

  • 1

    Recht op een vergoeding?

    Vul de vluchtgegevens van uw vertraagde, geannuleerde of omgeboekte vlucht in en controleer gratis en vrijblijvend of u recht heeft op een vergoeding, oftewel compensatie. We geven u direct duidelijkheid. Dit kunnen wij doen omdat wij toegang hebben tot de unieke database van Lennoc Flight Intelligence. Op basis van deze database analyseren wij dagelijks een grote hoeveelheid vlucht-, nieuws- en weergegevens.

  • 2

    Vul passagiersgegevens in

    Het is mogelijk om in één keer een claim in te dienen voor meerdere passagiers. Vul de gegevens in van de passagiers waarvoor u de claim wilt indienen.

  • 3

    EUclaim gaat aan de slag

    Als u de claimaanvraag indient bij EUclaim, gaan we voor u aan de slag. U ontvangt direct inloggegevens voor uw eigen online dossier. In het online dossier kunt u alle communicatie rondom uw claim terugvinden en bent u altijd op de hoogte van de status.

  • 4

    EUclaim onderzoekt de claim

    Wij onderzoeken uw vlucht en uw reisdocumenten om vast te stellen dat er geen sprake is van een buitengewone omstandigheid.

  • 5

    EUclaim neemt de claim aan

    Als wij op basis van onze database kunnen vaststellen dat er geen sprake is van een buitengewone omstandigheid, nemen wij uw claimaanvraag aan.

  • 6

    Ondertekende volmacht

    U ontvangt van ons een volmacht. Wij hebben deze getekende volmacht van u nodig om namens u de claim in te dienen bij de vliegtuigmaatschappij. Zonder de volmacht kunnen we niet aantonen dat wij uw belangen behartigen.

  • 7

    Communicatie naar de vliegtuigmaatschappij

    We starten met het sturen van maximaal drie claimbrieven naar de vliegtuigmaatschappij. Het verloop van het proces is afhankelijk van de reactie van de vliegtuigmaatschappij. Reageert de vliegtuigmaatschappij niet binnen de termijn, dan wordt uw claim overgedragen aan onze juridische afdeling.

  • 8

    Claim geaccepteerd

    De vliegtuigmaatschappij gaat uw vergoeding uitbetalen. Het duurt gemiddeld 4 tot 8 weken voordat wij de vergoeding hebben ontvangen.

     

  • 9

    Voeg uw bankgegevens toe

    We vragen u om uw bankgegevens toe te voegen aan uw eigen online dossier, zodat we de vergoeding naar u kunnen overmaken.

     

  • 10

    EUclaim maakt de vergoeding over

    Op het moment dat wij het geld hebben ontvangen van de vliegtuigmaatschappij, maken wij op de 15e of de 30e van de maand de vergoeding minus onze succesfee en dossierkosten naar u over.

14467 passagiers hebben EUclaim een score van 4,4 uit 5 gegeven op Trustpilot.
Lees hoe deze passagiers onze service hebben ervaren.

Bekijk 14467 ervaringen
Vragen? Chat of bel