Onze service
U krijgt waar u recht op heeft!
Wij helpen u bij het krijgen van een vergoeding als u problemen heeft gehad met uw vlucht. Bijvoorbeeld wanneer uw vlucht is vertraagd, u uw aansluiting heeft gemist, uw vlucht is geannuleerd of u geweigerd bent op uw vlucht.
Recht op een vergoeding
Wanneer u met meer dan drie uur vertraging aankomt op uw eindbestemming, heeft u mogelijk recht op een vergoeding voor het geleden tijdsverlies. Sinds 2005 bestaat binnen de Europese Unie Verordening 261/2004. Hierin worden uw rechten als vliegtuigpassagier beschermd en zijn de plichten van de vliegtuigmaatschappij vastgesteld.
De hoogte van de vergoeding wordt berekend op basis van het aantal kilometers van de vlucht. De volgende bedragen zijn vastgelegd in Verordening 261/2004:
- €250 per persoon bij een vlucht tot 1500 km
- €400 per persoon bij een vlucht van meer dan 1500 km
- €600 per persoon bij een vlucht van meer dan 3500 km
Bent u tussen de drie en vier uur later aangekomen op uw eindbestemming en was de afstand van de vlucht 3500 km of meer? Dan heeft u volgens het Sturgeon arrest recht op 50% van de vergoeding.
Als de vliegtuigmaatschappij kan bewijzen dat er sprake is van een ‘buitengewone omstandigheid’ en zij niet verantwoordelijk is voor de vertraging, dan heeft u geen recht op een vergoeding. Weet u niet zeker of u recht heeft op een vergoeding, dan kunt u bij ons gratis en vrijblijvend advies opvragen over uw rechten.
Wat houdt de service van EUclaim in?
De service die wij u bieden komt voort uit het feit dat wij toegang hebben tot de unieke database van Lennoc Flight Intelligence. De gedetailleerde vlucht, weer- en nieuwsgegevens in de database zorgen ervoor dat wij accuraat weten of u recht heeft op een vergoeding. De gegevens zijn ook van belang als wij voor uw claim een juridische procedure moeten starten. De service wordt mogelijk gemaakt door ons team van specialisten. Op het moment dat u problemen heeft gehad met uw vlucht en bij ons een claim indient, zorgen wij ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft. U hoeft alleen de benodigde informatie toe te sturen en wij doen al het werk voor u.
Check hier het stappenplan.
Uw persoonlijke online dossier
Dient u een claim in bij EUclaim voor uw vertraagd of geannuleerde vlucht? Wij zorgen ervoor dat u krijgt waar u recht op heeft. Bij het indienen van de claim ontvangt u toegang tot uw eigen persoonlijke online dossier genaamd ‘Mijn EUclaim’. U kunt hier altijd inloggen met uw e-mailadres en eigen gekozen wachtwoord. Gedurende de claimafhandeling wordt u via uw online dossier op de hoogte gehouden van de status. Via een tijdlijn kunt u zien wat wij allemaal voor u doen en kunt u de benodigde documenten uploaden. Heeft u vragen over uw claim? Dan kunt u gemakkelijk contact opnemen met onze Customer Care medewerkers.
Wat kost de service van EUclaim?
Onze service wordt u aangeboden op basis van no cure, no pay. Dit betekent dat als wij uw claimaanvraag niet tot een succesvol einde brengen, u ons niets betaalt. Alleen wanneer wij succesvol uw vergoeding ophalen bij de vliegtuigmaatschappij, betaalt u onze succesfee van 29% en 33 euro dossierkosten (inclusief BTW) per persoon. Wanneer wij voor uw claim een juridische procedure moeten starten worden er, naast onze succesfee en administratiekosten, geen extra kosten in rekening gebracht. U loopt dus geen enkel risico.
Gecontroleerd door Tjitze Noorderhaven
Tjitze Noorderhaven is uitvoerend directeur bij EUclaim en is een bekende naam in de luchtvaartindustrie. Hij verschijnt al tientallen jaren in buitenlandse media.
Meer over TjitzeHulp nodig? Neem contact op
Heeft u uw antwoord niet gevonden? Of heeft u hulp nodig bij het indienen van uw claim? Wij helpen u graag verder!